fredag 14 januari 2011

Dag 1 Presentation av mig själv



Otroligt svårt att presentera sig själv. Vem är jag? Jag gör ett försök.

Anna Maria Bortas är mitt hela namn. Jag är 24 år gammal. Jag är en person med mycket tankar. Vad som kan verka som "flummighet" haha, är nog bara en hjärna på högvarv. Vad som inte tar sig ut verbalt tar sig ut genom andra kreativa projekt. Men jag är på tok för rastlös för att slutföra saker och ting. Men jag jobbar på det. Och jag blir bättre.

Jag bor med mina fina killar. En fyrbent och en tvåbent. Den lilla fyrbenta ,som har drivit mig till vansinne när han var yngre, har vuxit till sig nu och blivit en riktig liten pärla. Han har lärt mig om både tålamod, självkänsla och vilkorslös kärlek. Jag förvånas varje dag hur det kan bo så mycket i en sån liten. Han är en riktigt karaktär som inte tar skit från någon. Men som har världens största lilla hundhjärta.

Den tvåbenta är min fasta punkt här i livet. Som känner mig bättre än vad jag känner mig själv. Som Fått mig att tycka om mig själv. Trots en del tuffa perioder i mitt liv, så finns han alltid där. Vi är varandras totala motpoler. Och det är precis vad jag behöver. Någon som står med båda fötterna på jorden och håller mig i handen medan jag står och vinglar någonstans.

Jag har en massa invecklade familjerelationer. Men jag försöker att plocka det bästa ur varje konstallation och skapa min egna familj. Med dom som ger mig energi närmast och dom som tar energi längre bort. Det har vart lättare sagt än gjort många gånger men jag har rest mig upp och borstat av knäna efter varje fall. Det som inte dödar... Ja ni vet.

Jag jobbar på Calimero. Världens bästa butik. Där jag får vara precis som jag är. Och där jag har fått utvecklats i min egna takt.

Ja det var rakt från hjärtat första dagen. Mer än så blir det inte idag. Jag kan ju inte ge bort allt första dagen!

3 kommentarer:

  1. Bra Maria - ser fram mot nästa inlägg från dej.
    Jag tror på dej./Kram Manne

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Maria Bortas.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Ni är inte så dumma ni heller;) Kram

    SvaraRadera