lördag 19 februari 2011




Jag sitter och kollar på gaygalan. Och alldeles nyss delade dom ut årets hederspris. Det gick till en gay amerikan som även är politiker där. Han fick priset för att han uppmärksammat den ökade självmords siffran när det gäller homosexuella unga. Han har startat kampanjen "It gets better". För att hjälpa vuxna hjälpa unga, gay eller hetro, inse att inställningar kommer ändras och attityder kommer ändras. Om man inte ger upp. Om man stannar kvar och hjälper till att förändra. Och jag blev så rörd av det! ( jag tillhör ju den skaran som kan gråta till reklam om jag är på det humöret)

Alla barn, svarta, gula, tjocka, gay, bi, eller hetro förtjänar lika vilkor och kloka vuxna i sina liv som målar vackra framtidsbilder. Som aldrig släpper taget. Hur jävlig man än är.
Power to you Mr gay american! ( fan jag glömde ju bort vad han hette)


Ja jag behövde tydligen få ur det ur systemet :) nu kan jag återgå till att fylla huvudet med skräptv istället.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar