tisdag 12 april 2011



På torsdag ska jag och en kompis dra på roadtrip till Norge. Och hälsa på Linda som nyss blivit mamma till lilla Tilde. Medans Linda planerar in tjej-fest-utan-barn-helg så planerar vi att snosa bäbis hela helgen lång.

Är dock lite nervös över själva åkandet. För det första så tar det minst 12 timmar att köra. Och man måste åka genom själva Oslo. Bara DET känns lite tungt. Sen är min och Laggis roadtrips minnen inte dom bästa. En gång skulle hon hämta upp mig från flyget på Arlanda. Vi skulle åka raka vägen hem. Det slutade med en tre timmar lång extra tur. Jag var kartläsare kanske jag ska tillägga. Vi kom till ett ställe som jag bara inte hittade på kartan. Varpå jag slänger bak kartan i baksätet och tycker att vi kör bättre utan. Det är ju bara att följa skyltarna tyckte jag. Sen gick det som det gick. Vi höll dessutom på att krocka med en älg och köra på både rävar och rådjur. Japp det ser inte allt för ljust ut inför resan. Men nu har vi ju gps. Alla vet ju att dom alltid fungerar till hundra procent. Eller inte. Vi ska vara hemma på söndag för vi jobbar båda två på måndag. Borde jag kanske höra om jag kan ta ledigt några extra dagar?

1 kommentar:

  1. Bäst och ta en vecka. Det är låååångt till Norge;-) Hehehehe....

    Ha en Tok härlig minisemester!

    SvaraRadera